Friday, July 3, 2020

Free Vaslav Download Books Online

List Books Supposing Vaslav

Original Title: Vaslav
ISBN: 9029572973 (ISBN13: 9789029572972)
Edition Language: Dutch
Characters: Frederich Nietzsche, Sergei Diaghilev, Vaslav Nijinsky, Romola de Pulszky, Kyra Nijisky
Literary Awards: Publieksprijs voor het Nederlandse Boek Nominee (2011)
Free Vaslav  Download Books Online
Vaslav Hardcover | Pages: 374 pages
Rating: 3.7 | 2387 Users | 108 Reviews

Details Epithetical Books Vaslav

Title:Vaslav
Author:Arthur Japin
Book Format:Hardcover
Book Edition:Deluxe Edition
Pages:Pages: 374 pages
Published:September 6th 2010 by De Arbeiderspers (first published January 1st 2010)
Categories:European Literature. Dutch Literature. Fiction

Commentary In Favor Of Books Vaslav

Op het hoogtepunt van zijn roem staakt de legendarische balletdanser Vaslav Nijinski zijn optreden, hij richt zich tot het publiek en zegt: 'Nu is het kleine paardje moe.'
De rest van zijn leven, nog 31 jaren brengt hij door zonder te dansen en zonder te spreken.
Hoe komt iemand tot zo'n beslissing en wat betekent dit voor de mensen om hem heen, zijn voormalige geliefde, zijn vrouw en dochtertje, en hun bedienden?

Rating Epithetical Books Vaslav
Ratings: 3.7 From 2387 Users | 108 Reviews

Assess Epithetical Books Vaslav
Een leesvriendin schreef: 'De structuur van het boek is interessant, het zit goed in elkaar. En het was beslist boeiend te lezen over de Nijinskys, over Diaghilev, een mij onbekende balletwereld, maar ik voelde me niet ècht betrokken, nooit deel van het verhaal. Het bleef afstandelijk, ik kreeg niet echt een gevoel bij de personen in het boek.' Hier sluit ik me van harte bij aan. En wat is het langdradig bij tijd en wijle...

"Je stopt je verlangens ergens diep weg. Ook dat is wilskracht. Je ruimt ze op en na een tijdje vergeet je ze vanzelf, als oud speelgoed op de bodem van een kist.Je mist ze niet.Ze zijn ook niet verdwenen.Ze liggen daar gewoon."Een citaat uit Vaslav van Arthur Japin. Japin stopt zijn boeken vol met dit soort aforismen, en in dit boek staan er wel bijzonder veel. Dit boek gaat dan ook over de aard van liefde. Dat is het duidelijkst in het verhaal van Peter, de bediende. Zijn vanzelfsprekend

Een boeiend verhaal over danser Vaslav. Ik vond alleen de wisselende perspectieven niet allemaal even interessant.

Zowat 45 jaar geleden woonde ik in Vorst Nationaal een voorstelling bij van Nijinsky, clown van God, een choreografie van Maurice Béjart uitgevoerd door het Ballet van de 20ste eeuw, met Jorge Donn in de rol van Nijinsky. Die voorstelling is me altijd bijgebleven, en het boek van Arthur Japin heeft me teruggebracht naar dat moment.Niet wat je verwacht van een boek is belangrijk, maar wel wat het je biedt, en dit boek heeft enorm veel te bieden. Het staat letterlijk bol van de doordenkers,

Mmmm ... overtuigt niet helemaal. Begint goed maar zakt als een pudding in elkaar. En toch zitten er interessante passages in dus nope, geen spijt dat ik het gelezen heb! Goeie recensie in Knack; http://www.knack.be/nieuws/boeken/art...

Heerlijk Arthur Japin... ik ben een fan van zijn schrijfstijl. Tot nog toe denk ik geen enkel boek niet graag gelezen. 3x keer hetzelfde verhaal door een andere bril. Beproefde, maar effectieve methode. Zeer geslaagd!

Het luisterboek geluisterd. De meester schrijver blijkt ook een meesterverteller te zijn. Goed geschreven, prachtig verteld.

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.