Sunday, August 9, 2020

Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1) Download Free Online

Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1) Download Free Online
Ombak Rindu (Ombak Rindu #1) paperback | Pages: 563 pages
Rating: 4.12 | 1979 Users | 87 Reviews

Identify Of Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)

Title:Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)
Author:Fauziah Ashari
Book Format:paperback
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 563 pages
Published:March 6th 2003 by Alaf 21 Sendirian Berhad (276419-A)
Categories:Novels

Commentary During Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)

' Rinduku umpama ombak yang tak berhenti..
Kasihmu bagai pantai yang setia menanti... '

Sinopsis : Ombak Rindu
Izzah adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

Details Books To Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)

Original Title: Ombak Rindu
ISBN: 9831240299
Edition Language: Malay URL http://www.alaf21.com.my/prodDetails.asp?idpr=47
Series: Ombak Rindu #1
Characters: Izzah, Hariz, Mila Amylia, Pak Cik Taha, Datuk Sufiah, Tan Sri Rashdan

Rating Of Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)
Ratings: 4.12 From 1979 Users | 87 Reviews

Criticize Of Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)
WARNING! IRRELEVANT COMPLAINTS/RANTINGS ABOUND! I don't even know why I bother to read malay novels. I won't like it, I tell you! Mostly because the books themselves go on FOREVER with the most boring scenes thrown in here and there and the book itself weighs roughly the size of Antarctica because apparently they've never heard of lighter materials. My main problem though is always with the characters because their behaviour is, I believe to be, so incredibly asinine and childish. I read this

Rasanya dah lebih 10 kali aku ulang baca novel ni daripada aku sekolah sampailah dah abis diploma. Dan masa aku degree pun aku selak jugak novel ni. Hehe. Best gila lah maksudnya tu. πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Cinta Izzah setinggi gunung Himalaya, dan cinta Hariz seluas lautan. Kedua-duanya saling mencintai namun, dalam setiap novel, dalam setiap cerita sudah tentu ada konflik yang mengukir sesebuah cerita itu menjadi lebih menarik. Bila ibu sendiri membantah dan mengongkong anak tanpa toleransi sesiapapun akan hilang kesabaran. Datuk Sufiah, sekiranya seorang yang baik sudah tentu sesebuah cerita itu bertambah seri. Kasihan Izzah. sentiasa menahan rindu, membutakan mata. Selalu menangis gara-gara

Tajuk buku : Ombak RinduPenulis : Fauziah AshariKeluaran : Alaf 21Halaman : 563 m/sUlasan Ain Sabrina :Ombak Rindu mengisahkan tentang Izzah , gadis yang dijaga oleh Pak cik Taha setelah kematian ibu dan ayahnya. Disebabkan hutang Pak cik Taha , dia sanggup menjualkan anak saudaranya kepada seorang tauke kelab malam.Di situ , dia bertemu dengan Hariz. Atas permintaan Izzah , Hariz akhirnya membeli Izzah dan akhirnya mengahwini Izzah. Namun kehidupan perkahwinan Izzah tak seindah yang lain.

Fairly original for the malay genre itself and unique story on its own. Both of the main characters are flawed and the story flowed rather easily for the readers. Secret marriage, family secrets, fear, rape, love, jealousy, envy and etc. The book does very well but the sequel are sadly not up to par. Ombak Rindu was magnificent on its own, a good read for those who wants something different.

Famous sungguh tajuk ni kan, sebab movie Dia agaknya. Saya rasa getaran yang significant juga bila baca kisah Izzah. Memang geram sungguh dengan manusia manusia seperti Pak Cik Taha dan isterinya. Semoga semua yang betgelar ibu bapa yang pernah membaca novel ini akan sedar untuk tidak akan jadi seperti mereka. Anak, anak saudara apatah lagi anak yatim piatu, jangan dizalimi.Datuk emak Hariz, hmmmmm Sian dia. Banyak misteri hingga akhir. Hariz, watak yang istimewa juga walaupun geram gak dengan

Memulakan tahun 2012 dengan bacaan ringan ini...mengambil keputusan membaca novel ini kerana mendapati filem yang ditayangkan agak longgar dari segi jalan cerita. Ternyata filem dan novel jauh berbeza memandangkan filem mempunyai kekangan waktu dan novel ini pula agak tebal. Banyak babak romantis dalam novel ini...hmm tak sesuai untuk diwayangkan:-)

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.